Voor werkgevers


E-learning van EBP-academie in uw zorg- of onderwijsinstelling?

Ilona Gerritsma van EBP-academie geeft u graag informatie.
Telefoon: 06-12.13.13.20
E-mail: info@ebp-academie.nl


EBP in de verpleegkundige beroepsprofielen

In de verpleegkundige beroepsprofielen staat dat van alle verpleegkundigen wordt verwacht dat zij basale kennis hebben van EBP en dit ook in hun werk toepassen (Rapport V&V2020 Leren van de toekomst. Lambregts & Grotendorst, 2012).

Op EBP-academie kan iedere deelnemer in acht stappen/modules dit niveau van EBP-volger* bereiken. Met het voltooien van de gehele cursus behalen verpleegkundigen 14 accreditatiepunten voor het Kwaliteitsregister Verpleegkundigen en Verzorgenden Nederland (V&VN). Ook met één of meerdere afgeronde modules worden accreditatiepunten behaald. Zij die zich willen ontwikkelen tot EBP-gebruiker* kunnen met de vervolgmodules aan de slag. Deze zijn nog in ontwikkeling. Tijdens de ontwikkelfase zijn deze modules vrij toegankelijk voor alle deelnemers. 

* De termen volger, gebruiker (en expert) zijn overgenomen van De Vos (2005), 
die met deze termen doorborduurde op de termen 'replicator’, 'user' en ‘do-er’
van Strauss et al. (2004).


Bronnen bij deze pagina 

Lambregts J. & Grotendorst, A. (Red.)(2012). Leren van de toekomst. Verpleegkundigen & Verzorgenden 2020. Rapport. Houten: Bohn, Stafleu, Van Loghum.

Strauss, S.E., Green, M.L., Bell, D.S., Badgett, R., Davis, D., Gerrity, M., . . . Mangrulkar, R. (2004). Evaluating the teaching of evidence based medicine: conceptual framework. Britisch Medical Journal, 329, 1029-1032.

Vos, R. de. (2005). Evidence based practice. De steen van Sysiphos in de klinische praktijk. Openbare les. Hogeschool van Amsterdam.







Laatste wijziging: woensdag, 8 november 2017, 11:36