Nieuws over EBP-academie

Samen Beslissen

Foto van Ilona Gerritsma (EBP-academie)
Samen Beslissen
door Ilona Gerritsma (EBP-academie) - donderdag, 11 januari 2018, 12:50

Ieder van ons kan zomaar in een situatie terecht komen waarin we zorg nodig hebben. Wat zou het dan fijn zijn als je een zorgprofessional treft die samen met jou gaat onderzoeken wat er precies aan de hand is, welke opties er zijn om met je klachten om te gaan en die jou daarover voldoende informatie geeft om Samen te beslissen welke zorg het best bij jou en je persoonlijke situatie past.
Samen beslissen. Ik schrijf het met een hoofdletter. Als zorgvrager heb je namelijk veel kennis over je eigen lijf. En heb je wensen over hoe je verder wilt met je leven. Of dat nu met of zonder je klachten zal zijn. Ik zou willen dat de zorgprofessional Samen met mij onderzoekt welke zorg het best bij mij past.

In mijn mailbox verscheen deze week de nieuwsbrief van Vilans. Je weet wel, die organisatie voor betere langdurige zorg. Daarin staat een artikel over Samen beslissen met kwetsbare mensen. Met hen is Samen beslissen extra lastig, vanwege de verschillende klachten die hen vaak parten spelen. Maar juist dan is ook Samen beslissen heel waardevol.
Aangezien Samen beslissen een speerpunt is van evidence-based practice, heb ik dit nuttige artikel toegevoegd aan 'Belangrijke links over EBP'. Je leest het hier.

Hier nog een afbeelding van de inhoudsopgave van het artikel.

Met hartelijke groet,

Ilona Gerritsma